Grafika w mediach społecznościowych

Ikonki z popularnymi mediami społecznościowymi w Internecie

O tym, że dana grafika jest totalnym “must have” w mediach społecznościowych czy na innych stronach internetowych, już się w zasadzie nie mówi za dużo. Jest to po prostu oczywiste. Badania pokazują, że mózg w łatwiejszy sposób przyswaja obraz niż treść. Posty, które zawierają obrazki lepiej się klikają i częściej się je udostępnia. Dzięki nim zwiększysz zasięg danego artykułu. Grafika jest bardzo ważna, ale musi być w profesjonalny sposób wykonana, w innym przypadku nie ma to sensu. Często jest tak, że grafika, która znajduje się na stronie potrafi wyrazić o wiele więcej niż tekst, który się przy niej znajduje. Ważne jest by przy jej użyciu wzbudzić w odbiorcy, oczekiwane przez Ciebie, reakcje.

 

Zasady skutecznej grafiki w mediach społecznościowych:

 

1. Stosuj odpowiednie rozmiary grafik

 

Każdy portal społecznościowy ma spis wymiarów grafik, które w jak najlepszy sposób są w stanie pokazać Twoją grafikę. Gdy je uwzględnisz, Twoje zdjęcia i obrazy będą wyglądały dobrze i profesjonalnie. Bardzo istotne jest uwzględnienie wymiarów grafik, gdyż w innym przypadku Twoje obrazy mogą zostać przycięte czy niewyraźne. W wielu programach graficznych znajdują się szablony do tworzenia odpowiednich materiałów. W portalach społecznościowych wymiary obrazów przedstawiają się następująco:

  • Instagram – forma kwadratu, rozmiar odpowiedni to 1080×1080 px;
  • Facebook – forma kwadratu, minimalny rozmiar to 504×504 px, jednak najbardziej optymalny to rozmiar 1200×1200 px;
  • Pinterest – najlepszy rozmiar grafiki to 735×1002 px;
  • Twitter – odpowiedni rozmiar wynosi 1024×512 px.

Rozmiary grafiki w zależności od strony internetowej różnią się. Nie należy stosować jednego, wybranego przez Ciebie, rozmiaru na wszystkich portalach. Nie będzie to dobrze wyglądało. Jeżeli chcesz tą samą grafikę umieścić w różnych mediach społecznościowych, to niestety trochę się namęczysz, bo będziesz musiał stworzyć kilka grafik. Ale warto.

 

2.Dobrze przemyśl kompozycję

 

Wstawiając grafikę musisz w pewnym sensie kierować wzrokiem odbiorcy, tak by patrzył na najważniejsze według Ciebie elementy. Ważną rzeczą, ale też i ciekawostką jest fakt, że to, co znajduje się po lewej stronie obrazu trafia do prawej półkuli, natomiast to co jest po prawej stronie, trafia do lewej półkuli mózgu. Dzieje się tak dlatego, że lewa strona, to analityczna część mózgu, a prawa odpowiada za kreatywność,w tym za obrazy. Jeżeli nie chcesz, by Twoja grafika straciła na atrakcyjności w połączeniu z tekstem, musisz koniecznie umiejscowić ją po lewej stronie. Aby Twoja grafika na pewno przyciągnęła wzrok Twojego odbiorcy, musisz umiejscowić ją w odległości ⅓ od głównej krawędzi. Sukces murowany!

 

  1. Weź pod uwagę spójność grafik

 

Bardzo ważne jest, aby Twoje grafiki były spójne ze sobą. Jak wiadomo najczęściej chcemy pokazać różne obrazy, by urozmaicić odbiorcy oglądanie i czytanie tekstu. Jednak nie zawsze jest to dobrym pomysłem. Najważniejsza w Twoim działaniu jest konsekwencja. Twoim głównym zadaniem jest stworzenie grafik, które będą miały ze sobą jakieś punkty wspólne. W ten sposób będą ze sobą współgrać i połączą się w całość. Elementy, które warto, żebyś wziął pod uwagę, to:

    • styl grafik – określ na samym początku wgląd Twoich grafik i to, co chcesz nimi przekazać;

 

  • fonty – stosuj je konsekwentnie we wszystkich swoich grafikach. Wtedy Twoje obrazy będą bardziej czytelne i wszystko będzie uporządkowane jak należy;

 

  • konsekwencja w różnych mediach społecznościowych – ten element pozwoli na skojarzenie Twojego profilu z tym, czym się zajmujesz. Twoje grafiki na różnych portalach nie muszą być identyczne. Dobrze jest, gdy każdy portal jest odmienny od siebie, wtedy nie ma monotonii. Warto jednak, żebyś pamiętał o tym, że Twoje obrazy umieszczane na portalach społecznościowych powinny mieć jakiś, chociaż jeden, wspólny element;
  • element wyróżniający – idealnym rozwiązaniem byłoby, gdybyś posiadał jeden symbol, który jest charakterystyczny dla Ciebie i Twojej grafiki. Znak ten nie musi być za każdym razem taki sam. Ważne, by się pojawił, ale samą jego formę możesz modyfikować w zależności od tego, jak będzie się on komponował z resztą grafiki.

 

  1. Zadbaj o rozpoznawalność przekazu

 

W zależności od tego ile czasu spędza się na konkretnych portalach społecznościowych powinieneś w odpowiedni sposób przygotować swoją grafikę. Każde media społecznościowe rządzą się swoimi prawami, a co za tym idzie musisz włożyć dużo uwagi i swojego skupienia, by powstała rzecz, która będzie miała rzeszę fanów. Jest tłum postów, które nie zostały zapamiętane, ponieważ są nijakie. Nie posiadają konkretnego przekazu czy logo, które mogłoby utkwić w pamięci odbiorcy. Nie bez przyczyny w grafikach różnych marek znajdziemy logotypy czy tą samą kolorystykę. Korzyścią z takiego podejścia jest to, że odbiorca będzie kojarzył Twoją grafikę i bardziej zapadniesz mu w pamięć. Jeżeli będzie rozpoznawał Twoje treści i obrazy, to jego uwaga będzie większa.

 

  1. Skorzystaj z programów graficznych

 

Nie musisz być grafikiem, by tworzyć dobre i zapadające w pamięć grafiki przeznaczone do mediów społecznościowych. Najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z prostych programów graficznych, w których stworzysz to, o czym marzysz. W każdym z tych programów wystarczy, że stworzysz swoje konto i możesz śmiało przystąpić do tworzenia. Podczas tworzenia możesz oczywiście skorzystać z gotowych rozmiarów grafik lub samemu określić jej wielkość. Wszystko teraz zależy tylko od Ciebie i Twojego upodobania. W programach graficznych masz gotowe szablony, jednak jeżeli wolisz stworzyć wszystko od zera, to też jest taka możliwość. Wszystko wtedy stworzysz według własnych oczekiwań i potrzeb.

Wiele czynników wpływa na to, jak zostanie odebrana Twoja grafika. Wszystko zależy od upodobań, humoru czy też nastawienia. Nie jesteś w stanie przewidzieć w 100% ludzkiej reakcji na Twoje posty. Nie oznacza to jednak, że ich tworzenie czy wybór ma być bezmyślny i kompletnie nieprzemyślany. Jeżeli nie masz pewności który obraz będzie odpowiedni na Twoje media społecznościowe, to przygotuj kilka wersji, zestaw je ze sobą i wtedy podejmij decyzję.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *